Mapfre Asistencia S.A. Magyarországi Fióktelepe tájékoztatása a koronavírussal kapcsolatban

2020. június 25.

1.) Mire terjed ki a biztosítás a koronavírus kapcsán?
  • Amennyiben a Biztosított olyan országba utazik, amely:
    o nem szerepel a https://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasra-nem-javasolt-tersegek „utazásra nem javasolt térségek” I. kategóriájába lévő listában, ezen esetekben térítjük a Biztosított utazása során felmerült sürgősségi orvosi- és egészségügyi ellátási költségeit
    - a Különös Feltételekben vállalt biztosítási összegig.
  • Amennyiben a Biztosított már kiutazott, és az utazás során kerül az adott ország, terület vagy régió az „utazásra nem javasolt térségek” közé, és elkapja a koronavírust, akkor ez esetben is térítjük a Biztosított utazása során felmerült sürgősségi orvosi- és egészségügyi ellátási költségeit - a Különös Feltételekben vállalt biztosítási összegig.
2.) Mire nem terjed ki a biztosítás a koronavírus kapcsán?
  • Amennyiben a Biztosított olyan országba utazik, melyet Magyarország Külügyminisztériuma az „utazásra nem javasolt térségek” I. kategóriában tart nyilván ( https://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasra-nem-javasolt-tersegek ).
  • Karanténnal kapcsolatosan felmerülő költségekre (szállás, étkezés, repülőjegy átfoglalási költség).
3.) Útlemondás (Sztornó) biztosítás kiterjed-e arra, ha a Biztosított nem utazik el koronavírus miatt?
  • Nem, a sztornó / útlemondás biztosítás esetében ez nem minősül káreseménynek. Nem szerepel az útlemondás Általános Szerződési Feltételei 1. cikkelyében meghatározott biztosítási események között az, amennyiben a Biztosított amiatt nem utazik el, mert:
    o az ország felkerül a Magyarország Külügyminisztériuma által az utazásra nem javasolt térségek kategóriába,
    vagy
    o fél a koronavírustól, vagy
    o az utazásszervező visszamondja az utat.
4.) Biztosított külföldi tartózkodás alatt az adott országban kitört koronavírus miatt nem tud hazajönni (pl. karantént rendelnek el a hatóságok, vagy lezárják az utasforgalmat), ilyen esetben hogyan tudja a biztosítását hosszabbítani?
  • A meglévő utasbiztosítás lejárata előtt kérheti a Biztosított a szerződése meghosszabbítását. Ezt minden esetben a Biztosító egyedileg fogja elbírálni.
  • Betegség, baleset esetében a biztosítás automatikusan meghosszabbodik a biztosítási feltételek szerint.
5.) Az utazástól eláll a Biztosított, visszajár-e az utasbiztosítás díja?
  • Természetesen, ha utazás első napja előtt, telefonon, vagy írásban jelzi a Biztosított, hogy eláll az utazástól, akkor az utasbiztosítás díja a Szerződőnek visszajár.


Utasbiztosításokkal kapcsolatosan 24 órában hívható segélykérő telefonszám: +36 1 413 7947 Kérjük, tájékozódjanak kiutazás előtt az illetékes ország vírusra vonatkozó előírásai iránt. Jó utazást és pihenést kívánunk!